Nevelési tanácsadás

Szülők nyelvén - szülőknek

Ha gyermeke az Ön tapasztalatai szerint: 


  • nem fogad szót,
  • nehéz vele jóban lenni,
  • visszahúzódó,
  • bátortalan,
  • fél a sikertelenségtől,
  • nem sikeres a barátkozásban,
  • nem teljesít jól az iskolában, stb.  

A gyermeknevelési tanácsadás SOHA nem ad utasítást, nem ítélkezik. Azt keressük megy együtt, hogy mik azok a tényezők, amitől MŰKÖDIK a család, hatékony a csapatmunka. Munkám során annak elősegítésén dolgozom, hogy Ön szülőként újra hatékonynak és kompetensnek érezze magát a gyermekével kapcsolatban.
Olyan gyakorlatias eszközöket és magatartásformákat mutatok meg, amelyek 15 éves tapasztalatom szerint a legjobban elősegítik a gyermek fejlődését, és harmonikussá teszik a szülő-gyermek kapcsolatot. 

A szülő - coaching egy hazánkban új tanácsadási forma, mely kifejezetten a szülőknek hivatott a nevelési helyzeteket megkönnyíteni, a gyermekneveléssel kapcsolatos helyzeteket több szempontból megtámogatni, a családi döntéseket körültekintően előkészíteni.


Mit adhat Önnek/ Önöknek a gyermeknevelési tanácsadás (szülő-coaching/parenting)? 

Minősítés nélküli, elfogadó közeget, ahol az Ön családja, az Önök életformája a legfontosabb. Tisztában vagyok vele, hogy minden család más, nincs általános érvényű szabály. Minden esetben személyre szabott megoldásokat keresünk az Ön és családja lehető legjobb működéséhez.

Milyen helyzetekben segíthet a parenting?
Mentálisan egészséges gyerekeknek:  

  • iskolaválasztáskor
  • iskolaváltáskor
  • napirend, hetirend kialakításában
  • a gyermek önállóságának, döntési képességeinek és felelősségvállalásának segítésében, ezáltal a szülő terheinek csökkentésében
  • továbbtanulási irány meghatározásakor
  • a szülők válása esetén
  • a gyermek iskolai, óvodai közösségbe való beilleszkedési problémái esetén
  • kistestvér tervezésekor/érkezésekor
  • a testvérféltékenység kezelésében
  • ha a szülő és a gyermek között akadályozott a kommunikáció
  •  szülő-gyermek konfliktus esetén

"A szülőcoaching során a coach együtt gondolkodik a szülővel, kíséri őt annak felfedezésében, hogy milyen megoldási lehetőségei vannak. Nem ad tanácsot, nem oldja meg a helyzetet, nem tart terápiás foglalkozást. Azokat a készségeket, képességeket és érzéseket erősíti meg a szülőben, amelyektől a szülő ebben a szerepben kompetensnek érzi magát." (részlet a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány szakmai állásfoglalásából)